Zorg in de grote stad

(Wij willen samen met u en onze sprekers een antwoord zoeken op al deze vragen.)

De ontwikkelingen in de eerste lijn volgen elkaar in rap tempo op. De zorg ligt onder een vergrootglas. Het ambitieniveau is hoog als het gaat om de kwaliteit en doelmatigheid én de focus ligt op ‘uitkomsten’.

De zorg van de toekomst zal moeten voldoen aan steeds meer diversiteit van zorg en zorgaanbieders. Zorg in de buurt, rondom de patiënt, vergt een andere wijze van samenwerken zowel medisch, inhoudelijk als ook op gebied van organisatie en bedrijfsvoering.

De ingeslagen weg met de transitie naar de gemeentes zal moeten leiden tot een beter beheersbare, betaalbare en kwalitatieve gezonde zorg. Ook moet die transparantie de Nederlandse burger helpen om meer verantwoordelijkheid te nemen in de zorg. Bijvoorbeeld bij de keuze van een geschikt ziekenhuis, de juiste arts of een passende zorgverzekering.

Enerzijds wordt de transitie hobbelig ervaren. Anderzijds is de zorg voor het grote publiek complex en onoverzichtelijk, maar vooral ook vanzelfsprekend. Van de zorgprofessional wordt verwacht dat zij deze veranderingen naadloos in de praktijk toepast.

MAAR HOE?
Wij willen samen met u en onze sprekers een antwoord zoeken op al deze vragen.

Programma:

18:30 uur Ontvangst

19:00 uur Programma opening door Hans Huijssoon

19:05 uur Welkom door Koninklijke IGC – Rene Weijerman

19:10 uur Welkom door Stichting Sanitas – Recep Aydinli, voorzitter

19:20 uur Voorgerecht

19:50 uur ‘Zorg in de grote stad I’ –  Eric van der Burg, loco-burgemeester en wethouder van o.a. zorg in Amsterdam

20:15 uur Hoofdgerecht

21:00 uur ‘Zorg in de grote stad II’ – Hakki Demirkapu, huisarts en voorzitter Medisina Gezondheidscentrum Brussel

21:30 uur Nagerecht en Tentoonstelling Roumi Kunst Istituut

22:00 uur Afsluiting

Locatie:

Koninklijke Industrieele Groote Club (opent de Google maps)

Dam 27

1012 JS Amsterdam

Bereikbaarheid:

In het hart van Amsterdam gelegen is de Koninklijke IGC op diverse manieren uitstekend te bereiken.

Zo ligt het Centraal Station op 10 minuten lopen, stoppen de meeste tramlijnen voor de deur en zijn er op enkele minuten lopen meerdere parkeergarages te vinden.